Genç Hackathon, Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından gençlerin profesyonel ve sosyal gelişimlerini desteklemek, gençlerin inovasyon ve girişimciliğe olan ilgisini artırmak, üretilen projelerden kazanılacak fayda ile genç istihdamın iyileştirilmesi ve Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın çeşitli odak alanlarda ihtiyaç duyduğu çözümlerin gençler ile birlikte geliştirilmesi amacıyla gerçekleştirildi.

3 kişilik takımlar halinde fikirleri ile ön başvurusunu yapan takımlardan seçilen finalistler, 13 Şubat’ta Ankara’da Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından düzenlenen Genç Hackathon’da bir araya geldiler ve gün boyunca fikirlerini geliştirerek, gün sonunda alanında uzman kişilerden oluşan jüriyeBakanlık yurtlarında sunulan hizmetlerin geliştirilmesine yönelik yenilikçi, uygulanabilir, ölçeklenebilir, sürdürülebilir ve yönetilebilir çözümler önerileri sundular.

Yarışma sonunda, yarışan takımlar arasından;
“İnovatif Gençler” birinci,
“Null Pointer Exception” ikinci,
“Team Syntax” üçüncü oldu.

1. olan takım üyeleri taşınabilir bilgisayar, 2. olan takım üyeleri tablet ve 3. olan takım üyeleri akıllı saat sahibi oldular.